Storczyki NomiMalone

NomiMalone

Storczyki NomiMalone

Post autor: NomiMalone »

Przygodę ze storczykami zaczęłam w tym roku w marcu. Mąż na urodziny kupił mi moje wymarzone Oncidium z żółtymi kwiatuszkami.
Poza nim mam 4 Phalaenopsisy . Wszystkie to marketowce nazywane NOID - czyli hybrydy.
Jak je kupowałam to nie wpadłam na pomysł, aby je jakoś oznaczyć by wiedzieć jaki kolor. Efekt jest taki, że na razie 2 mi nie kwitną. Jeden z nich będzie ciapkowany różowy (pokarzę go na zdjęciu) ale ten drugi to nawet nie wiem jaki ma kolor , bo nie zrobiłam mu ani zdjęcia ani nie zapamiętałam.

Co do hodowli. Powiem tak, nie znam się. Na początku panikowałam czytałam fora i rożne poradniki, głowa mi puchła od nawału informacji, które niejednokrotnie były ze sobą sprzeczne. Postanowiłam sobie odpuścić i po części robić tak na logikę.

Stanowisko
Storczyki stoją na parapecie wschodnim, ale słońce na parapet nie zagląda bo blisko stoi kolejny blok. Toteż poparzenie liści raczej mało możliwe, choć po zimie sie zobaczy.

Temperatura
Mieszkam w bloku na parterze z oknami wschód-zachód. W lecie temperatura 21-25 max. W zimie 21-22. Jeszcze nie zimowałam storczyków więc zobaczymy co z tego wyniknie

Podlewanie
Podlewam wodą przefiltrowaną a później przegotowaną. Podlewanie polega na zanurzeniu doniczki w wodzie (ale nie liści) na około 1 godzinę. Po tym czasie rośliny wyjmuję a wypływający nadmiar wody wylewam. Podlewam gdy korzenie w doniczce są białe a sama doniczka jest lekka. Toteż nie umiem powiedzieć z jaką częstotliwością sa one podlewane.

Nawożenie
Sporadyczne. Raz na półtora miesiąca. Nawóz Florovit do storczyków w dawce o połowę mniejszej niż zalecana przez producenta.

Wilgotność powietrza