Storczyki Mary

mara

Storczyki Mary

Post autor: mara »

Witam się i tu serdecznie :ok:
Jestem nowicjuszką w opiece nad storczykami. Zawsze mi się te kwiaty podobały.
Zwykle bywało tak, że jak był jakiś storczyk w domu... to po jakimś czasie kończył swój żywot. Postanowiłam wyjść naprzeciw.

Pod opiekę dostałam storczyka mojej mamy - obecnie reanimuje się w keramzycie, ale ciężko mi z nim. Nie widzę efektów, siedzi już tak prawie 2 miesiące i ani nie drgnie.
Później kupiłam białego phal. następnie kolejne 5 phalków od pewnej Pani. Przyszły po kwitnieniu, trochę bardzo zaniedbane, przesuszone.I tak dalej... obecnie moja kolekcja liczy się 9 osobników.

Te, które aktualnie u mnie kwitną to są dwa phalki. Jednego sama kupiłam, jednego dostałam.
Zdjęcia są z dzisiaj.

Jednopędowy
Obrazek

Dwupędowy
Obrazek
mara

Re: Storczyki Mary

Post autor: mara »

5 phalków w dniu, kiedy je dostałam:

Obrazek

Nie wyglądały za dobrze. Były przesuszone, miały poparzenia słoneczne, sporo uszkodzeń mechanicznych.
Wszystkie przesadziłam do nowego podłoża, uprzednio ucinając korzenie, które nie były zdrowe.

Dziś wyglądają już nieco lepiej. Są nowe listki, korzonki i testują moją cierpliwość. :oczy:

Obrazek
Większa wersja zdjęcia: http://imageshack.us/a/img513/6858/yy7r.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
kasia74
Moderator
Moderator
Posty: 2584
Rejestracja: 17 gru 2011, o 23:12
Status: Aktywny
Lokalizacja: Głogów/Dolnośląskie

Re: Storczyki Mary

Post autor: kasia74 »

Weroniko od czegoś trzeba zaczać najpierw jest 9 potem 19 a potem 90 albo i więcej :D Życzę wytrwałości i kolejnych okazów a wraz z nimi pięknych kwitnień
pozdrawiam Kasia
Awatar użytkownika
nina1611
VIP
VIP
Posty: 8288
Rejestracja: 15 sty 2012, o 19:48
Status: Aktywny
Lokalizacja: opolskie

Re: Storczyki Mary

Post autor: nina1611 »

witaj ;)
ciekawie się zapowiada ;)
nim się obejrzysz kolekcja rozrośnie się w szybkim tempie , , , tak dziala to forum ;)
pozdrawiam, Małgorzatka :)