Witaj! Anonymous

Rodzielić storczyka czy pozwolić mu "paść" ?

Rodzielić storczyka czy pozwolić mu "paść" ?

Postprzez sarah227 » 30 sty 2017, o 21:38

Witam Szanownych Forumowiczów.
W dziedzinie hodowli storczyków jestem zupełnym laikiem, ale na obronę dodam, iż wyznaję zasadę, że dom bez kwiatów to martwy dom. Stąd w łazience, tuż nad oknem dachowym,mieszka sobie storczyk. Mam go 2 lata i ostatnio zauważyłam, że więdną mu liście i nie kwitnie. Poszperałam w necie i miałam wniosek, że jest "przelany". Dyspensa od wody nic nie dała, więc poszukałam instrukcji zmiany podłoża. I tu moje zaskoczenie - w czasie przesadzania żaden (serio!) korzeń nie był zdrowy. A storczyk żyje! Ma chłop siłę walki o swoje istnienie! Pędów u góry ciągle przybywa - stąd mój wniosek, że roślina chce dalej żyć. Ale nie do końca wiem jak jemu pomóc. Apeluję do specjalistów o pomoc!

Parę tygodniu po przesadzeniu storczyk prezentuje się jak na obrazku. Górne listki i pędy są na martwych łodygach. Zastanawiam się, czy nie obciąć ich i wsadzić każdy w oddzielną doniczkę, tak aby mieć 2 nowe storczyki i ten matczyny ( o ile przeżyje). Powiedzcie mi proszę, czy to ma sens? Czy po prostu mam się z nim pożegnać, bo już nic z niego nie będzie?
Załączniki
storczyk.jpg
sarah227

Re: Rodzielić storczyka czy pozwolić mu "paść" ?

Postprzez punto » 5 lut 2017, o 09:08