[ Poradnik ] Wstawianie zdjęć z załączników w tekst.

Awatar użytkownika
kasja
Administrator
Administrator
Posty: 233
Rejestracja: 12 paź 2013, o 09:39
Status: Aktywny
Lokalizacja: Wrocław

[ Poradnik ] Wstawianie zdjęć z załączników w tekst.

Post autor: kasja »

Ponieważ pisanie postu czy też dłuższego artykułu z wstawianiem zdjęć w tekst nie dla wszystkich jest oczywiste spróbuję napisać "łopatologiczną" instrukcję jak to zrobić. Dotyczy ona wstawiania zdjęć w dowolne miejsce tekstu poprzez załączniki.

1.
Przygotowujemy sobie zdjęcia, które chcemy użyć. Zdjęcia ładowane na nasz serwer jako załączniki muszą spełniać następujące wymogi : wymiary nie większe niż 800 x 600 pikseli i rozmiar nie większy niż 225 kB

2.
Rozpoczynamy pisanie tekstu, dochodzimy do miejsca gdzie chcemy wstawić pierwsze zdjęcie. Na dole strony klikamy na zakładkę "Dodaj załącznik".
a1.jpg
a następnie na przycisk "przeglądaj"
a2.jpg
Otwiera się okno w którym odszukujemy żądane zdjęcie ( w przykładzie 800IMG_0514.JPG ), zaznaczamy je kliknięciem myszy po czym klikamy na przycisk "otwórz"
a3.jpg
Obok przycisku przeglądaj" pojawia nam się nazwa pliku. Wtedy klikamy na przycisk "dodaj plik"
a4.jpg
Wybrany przez nas załącznik pojawi się na dole na liście załączników. Od tego momentu jest dla nas dostępny do wstawienia go w tekście. Kliknięcie przycisku "wstaw w linii" wstawia odnośnik do zdjęcia w linię gdzie aktualnie znajduje się kursor.

WAŻNE !!! Przed naciśnięciem "wstaw w linii" warto upewnić się gdzie znajduje się kursor, bo często po operacji dodawania zdjęcia kursor znajduje się w zupełnie losowym miejscu.

a5.jpg
Po naciśnięciu "wstaw" w tekście pojawi się nam odnośnik do zdjęcia a nie samo zdjęcie. Zdjęcia w tekście pojawią się nam po naciśnięciu przycisku "podgląd" lub po wysłaniu całości na serwer.
a6.jpg
Tą operację wstawiania powtarzamy każdorazowo w momencie gdy chcemy wstawić obrazek. Tekst przykładowy wygląda tak :
a7.jpg
A na podglądzie
a8.jpg
Można również wczytać wszystkie załączniki po kolei i dopiero potem wstawiać je w żądane miejsca tekstu.
Albo zacząć od napisania całego tekstu i wszystkie załączniki pododawać na koniec. Zależy co kto woli.

Przy pisaniu dłuższych tekstów polecam zapisanie jakiegoś fragmentu i potem dopisywanie następnych fragmentów z wykorzystaniem funkcji edycji postu. Pozwoli to uniknąć rozczarowania, gdy po godzinie pisania artykułu wyłączą prąd albo padnie serwer :zły:


Mam nadzieję że chociaż trochę rozjaśniłem tym co mają wątpliwości.
Pozdrawiam - Marek
ODPOWIEDZ